Sunday, September 11, 2011

@!!~ I MISS U ~!!@

 feel so lonely right now...
i miss my family n him..
but what should i do..nothing rite..
heheh....
only here i can express my feeling..
coz i can write anythng i want..
no body can't stop..
this my page rite,,,
but i will never use rude language..
that my principle...
i will respect people who respect me...
mum lately i miss u so much...
the advise that u tell me i always remember..
but why i  can't be a bad person...???
i'm trying to revenge to them but i can't...
may be u (mom) treat me to be a good person rite..
so that's why i'll be like this always n always...
for him i will always share my problem with u...
hope u can be a good listener...
also always support me n advise me if do anything wrong in my life rite now,...
I MISS U MOM N DAD N HIM... 

Saturday, September 10, 2011

@@~~bunuh diri~~@@

ya Allah...
seandainya bunuh diri itu tidak diharamkan disisi agama ..
ingin rasanya saya melakukannnya...
namun apakan daya saya...
namun saya masih sedar ya Allah..
Kau masih memberi saya peluang untuk bertaubat...
namun hati saya betul2 sudah tidak kuat ya Allah untuk menghadapi semua ini...
walaupun hanya untuk beberapa detik...
kenapa semua ini harus berlaku ya Allah..
saya sayang mereka ya Allah..
saya akan sentiasa mendoakan kebahagiaan mereka..
biarpun sudah mengetahui perkara sebenar ya Allah...
namun perit rasanya ya Allah untuk menipu diri sendiri ya Allah...
saya xkuat da ya Allah...
ingin rasanya saya menghilangkan diri untuk seketika dr dunia yg durjana ini..
dunia yang penuh dengan kepalsuan, penuh kepura-puraan, penuh tipu daya, dunia yang keji...
tapi bagaimana ya Allah..
hambamu ini buntuh ya Allah...
hambamu ini hanya mampu menitiskan airmata ya Allah..
berilah petunjukmu ya Allah...:'(

~TQ~

Assalamualaikum..
mulakan hari ni ngan ceria...
terima kasih ya Allah kerana masih meminjamkan nyawa tuk saya pada hari ini...
perkara semalam menjadi kisah terhebat sepanjang 3 thun stngah saya berada d sni,,,
sungguh xpcya n mnyedihkan....
namun saya tahu itu semua ujian dari ilahi,..
saya sedar saya memang insan yang xsempurna,,,
namun saya juga mempunyai hati dan perasaan yang perlu di jaga..
tapi tidak apa...
bila terlalu lama cerita itu disimpan pasti akan terbongkar juga suatu hari nanti...
saya amat bersyukur kerana dipertemukan dengan kawan2 yang sedemikian rupa...
ia mengajar saya erti kedewasaan dan kematangan,...
terima kasih sangat...
ya Allah saya bersyukur sanagt dengan ujian ini...
diharapkan apa yang terjadi pasti ada hikmah disebaliknya..
pesanan mama saya selama ini sudah terbukti benar..
mama saya sudah terkena ma...
betul kata mama selama ini...
cuma saya sahaja yang yak sedar akan perkara ini...
ma memamng susah untuk percaya dengan sesiapa ma...
saya akui semua ini benar ma...
selepas ini saya akan berhati2 ma ...
rasanya saya da buat keputusan ma untuk smbung belajar kat mana ma...
biarlah saya menghilangkan diri buat seketika selepas mengetahui perkara ini...
apa yang harus saya buat sekarang hanya bertahan buat seketika...saya masih ada beberapa orang yang masih menyokong saya...
thanks friends..
ya Allah beri saya kekuatan untuk menghadapi beberapa minggu ini dengan hati yang tenang...
insyaAllah saya mampu menghadapinya...
thanks to my sister n my dear coz sanggup dengar luahan hati saya semalam...
saya sangat menghargainya..
saya akn ingat pesan kalian...
saya tahu saya seorang yang kuat untuk menghadapi semua ini..
saya yakin saya boleh demi family saya, demi orang yang saya sayang n demi sahabat sejati saya...
thanks semuanya...jasa kalian tidak terbalas,,,
sekian..

Friday, September 9, 2011

what can I do???

Assalamaulaikum..
selamat pagi semua...
smlm sya tdo lewat dalam pkul 2 mcm 2 la...xtau la sebab apa lwat tdo./..
yang menjadi persoalan npa bbrpa hari ni saya mcm ada prsaan plik jak...
setiap mlm asal pkul 3 am msti trbngun..pas 2 mcm2 sya fikir psal dunia n psal mati..
then lau sya dblik sorg2 saya msti sdih kdang2 saya akan menangis sorg2...
pas 2 sya tringin sngat nak mnta maaf ngan semua org stiap kali sya tdo or bngun tdo...
tapi  lau ini sudah ptanda awal or mkin petanda trkhir..
insyaAllah saya redha smuanya...
saya cuma rsaukan org2 tersayang disisi saya...
harap apa2 yg trjadi ngan saya drg dpat trima...
ya Allah saya mohon sekiranya bnar apa yg saya rasa kini berikan lah keampunan keatas dosa2 saya didunia ini terhadap org2 yg brada dskeliling saya sekiranya saya pena brbuat jahat trhadap mereka...
mkin ada dosa saya yg trlihat mhupun trsmbunyi ya Allah...
dan saya mohon pelihara la org2 yg saya sayangi bimbing la mereka ke jalan yg Kau redhai...
"SAYA MINTA MAAF DARI HUJUNG RAMBUT HINGGA KE HUJUNG KAKI SEKIRANYA SAYA PERNAH MENYAKITI ANDA YG TERBACA BLOG SAYA"
:)

LaST seM!!!

Assalamualaikum...
hmmmmmmmmmmmmmm.....
sem ni sem trakhir ...
xlama lagi final exam..
19/9/1990 tepat befday saya final exam la jga...
sabo je la..
sedih owh final kali ni..sebab pas ni pasti akn rindu2 smuanya...
cuti pun xlma lg...lau cuti jap xpa..
ni cuti 4 blan pas 2 balik kampung mna dpat jmpa kwan2...
wahai kawan2ku...pasti aq akn rindu kamu semua..
xpsti lg lau dgree kta sma2 kan..
msti kta akn berpisah2...
mesti ada yang smbung study, mkin ada yg trus kerja, n msti juga ada yang khwin ni...
hahhahah...just wait n see sapa yg trkena....
tgu jmputan jak la aq ni...
cakap2 org sekali aq yg kna pinang...
apa la aq nak buat lau kena pinang ar????
eeeeeeeeeee...xbole2...kna hbiskan study lu....
msti aq akn rindu ngan idang, ila, apem, filza, neng, cenim, yuyu n tyra..(ni yg pompuan la)
yang lelaki rndu jga la nnt ngan fazrul yg lucu, ngan pamy yg persan, sama yg slamber, saifful yg bt dek jak, nadzri yg agak pnghbur gak la, wan yg cool ngan gelaran aristotle....(ni yg leleki la)
drg smua ni mmg bgus...
sangat setia ngan kawan...
lau ada pa2 masalah msti drg tlong yg pnting bgtau jak...
lau nak ingat kengan pahit manis part 1 smpai skg mmg ssh la nak d ungkapkan.,...
pena gaduh, pena bergembira, kutuk mengutuk, marah2, makan sma2, mlncong sama2, puasa sama, berya sama n mcm2 la...
xdpat nak d gmbarkan mcm mna la keadaan kami cti nnt ni...
ya Allah lindungilah kawan2ku ini...
berikan lah kebahagiaan kepada kami semua...
pa2 pun GOOD LUCK to  All MY Freinds for our last sem...
I WILL MISS U ALL...
tapi ada la sikit gmbar2 kengang...ni la kami semua...





















ni la smuanya....
actually bnyak lg gmbr...
tapi tgu la 2nd edition...hehheheh...
"LOVE U ALL"

Wednesday, September 7, 2011

sabaR...

Whats going on rite now..
prsaan x tng, hati x tng n smua jdi kucar kacir..
ya Allah, ujianmu sungguh berat,..
ntah ngan sapa nak luah smua ni...
perlukan saya jalani hidup mcm ni...
pakah perasaan aq skg ni btul2...
exam mkin dekat, tapi sya smakin lalai dengan pljaran....
hari2 fikiran melayang ntah ke mna,..
ma n pa...
mkin hayat adik xpnjng lg..
tapi jika d izinkan tuhan smpai thun dpan adik akn buat smua org trsnyum..
tapi bla da tiada xnak la ada yg sdih2..
sebab adik rela ngan semua ni..
ma, adik rindu ngan abg..
ntah smpat org x jmpa abg ni..jumpa ma pun xtau smpat or x..???
msa ma jln nnt pun kta xsmpat jmpa...
adik ada final exam...tapi final pun smpat ke hbiskn smua paper..???
tapi ma adik btul2 rndu ngan abg,,,
ya Allah berikan sya n family saya kekuatan untk menghadapi semua dugaan ini,,,
sya xnak drg sedih2...
ma, pa, kak, abg n adik2 smuaa...
saya mohon ampun dr hjung rambung hnga hujung kaki lau sepanjang hayat saya bnyak bt salah...
"love u ALL"
:)

Monday, November 1, 2010

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ Jodoh:Jangan mencari terlalu sempurna...♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ .

Jika kamu memancing ikan....Setelah ikan itu terlekat di mata kail, hendaklah kamu mengambil ikan itu....Janganlah sesekali kamu LEPASKAN ia semula ke dalam air begitu saja....Kerana ia akan SAKIT oleh kerana bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan MENDERITA selagi ia masih hidup.

Begitulah juga .........♥♥♥

Setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN kepada seseorang...Setelah ia mulai MENYAYANGIMU hendaklah kamu MENJAGA hatinya....Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja....Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu dan mungkin TIDAK dapat MELUPAKAN segalanya selagi dia mengingatmu. ...♥♥♥

Jika kamu menadah air biarlah berpada, jangan terlalu mengharap pada takungannya dan janganlah menganggap ia begitu teguh.... cukuplah sekadar keperluanmu. ...Apabila sekali ia retak.... tentu sukar untuk kamu menambalnya semula.... Akhirnya ia dibuang....♥♥♥

Sedangkan jika kamu cuba memperbaikinya mungkin ia masih dapat dipergunakan lagi....Begitu juga jika kamu memiliki seseorang, TERIMALAH seadanya....Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan janganlah kamu menganggapnya begitu istimewa....Anggaplah dia manusia biasa. Apabila sekali dia melakukan KESILAPAN bukan mudah bagi kamu untuk menerimanya.... akhirnya kamu KECEWA dan meninggalkannya.

Sedangkan jika kamu MEMAAFKANNYA boleh jadi hubungan kamu akan TERUS hingga ke akhirnya....Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi... yang kamu pasti baik untuk dirimu. Mengenyangkan. Berkhasiat.Mengapa kamu berlengah, cuba mencari makanan yang lain..Terlalu ingin mengejar kelazatan.Kelak, nasi itu akan basi dan kamu tidak boleh memakannya. Kamu akan menyesal.

Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan..... yang pasti membawa KEBAIKAN kepada dirimu. MENYAYANGIMU..MENGASIHIMU. ..Mengapa kamu berlengah, cuba MEMBANDINGKANNYA dengan yang lain. ♥♥♥


Terlalu mengejar kesempurnaan.Kelak, kamu akan KEHILANGANNYA apabila dia menjadi milik orang lain... Kamu juga yang akan MENYESAL.....
♥♥~renungan bersama~♥♥


By: IRARA  DIRA ♥♥♥♥